Geopolitical Research Institute.-Border Security/illegal immigration

Πέμπτη, 2 Σεπτεμβρίου 2010

Επιτυχής δοκιμή για τον ισχυρότερο πυραυλοκινητήρα που ανέπτυξε ποτέ



NASA

Με έναν εκκωφαντικό βρυχηθμό και έναν πίδακα φωτιάς, η NASA και η εταιρεία αεροδιαστημικών συστημάτων ATK πραγματοποίησαν τη δεύτερη στατική δοκιμή του DM-2, του ισχυρότερου πυραυλοκινητήρα στερεών καυσίμων που έχει δημιουργηθεί ποτέ. Παραμένει όμως αμφίβολο αν το νέο σύστημα θα πετάξει ποτέ στο Διάστημα.

Ο DM-2 (Demonstration Motor 2) προοριζόταν για τον πύραυλo Ares-1 που θα μετέφερε τους Αμερικανούς αστροναύτες πίσω στη Σελήνη και τελικά στον Άρη. Το πρόγραμμα όμως ακυρώθηκε από την κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα και το μέλλον του αμερικανικού διαστημικού προγράμματος μένει στον αέρα.

Η δεύτερη στατική δοκιμή του πρωτότυπου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Γιούτα και διήρκεσε δύο λεπτά, έλεγξε την αντοχή των υλικών και τη συμπεριφορά του συστήματος σε χαμηλές θερμοκρασίες. Οι 760 συσκευές μέτρησης που παρακολουθούσαν τη δοκιμή έδειξαν ότι ο DM-2 αντεπεξέρχεται στις προσδοκίες.

Η μείωση της θερμοκρασίας κατά μερικούς βαθμούς Κελσίου επιβραδύνει ελαφρώς το ρυθμό καύσης των στερεών καυσίμων, εξήγησε στο AFP o Άλεξ Πρίσκος, υπεύθυνος για την πρώτη βαθμίδα του πυραύλου Ares στο Κέντρο Διαστημικής Πτήσης Μάρσαλ της NASA, στο Χάντσβιλ της Αλαμπάμα.

Στον αέρα

Το πρόγραμμα «Αστερισμός» της NASA που είχε οραματιστεί η κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους προέβλεπε την κατασκευή δύο γιγάντιων πυραύλων: O Ares-1 θα μετέφερε σε τροχιά την κάψουλα Orion με το πλήρωμα, ενώ ο ακόμα μεγαλύτερος Ares-2 θα μετέφερε μια ξεχωριστή σεληνάκατο για αποστολές στην επιφάνεια του φεγγαριού.

Τα διαστημικά λεωφορεία, που πρόκειται να αποσυρθούν οριστικά στα τέλη του 2011, δεν μπορούν να πετάξουν πέρα από τη χαμηλή γήινη τροχιά.

Το πρόγραμμα «Αστερισμός» ακυρώθηκε τελικά από τον Μπαράκ Ομπάμα λόγω του υψηλού κόστους και των τεχνικών δυσκολιών. Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει για το απώτερο μέλλον αποστολές σε αστεροειδείς και τελικά στον Άρη, δεν διευκρινίζει όμως με ποιο όχημα θα πραγματοποιηθούν αυτές οι αποστολές.

Παραμένει άγνωστο το πότε θα ξεκαθαριστεί η κατάσταση από την κυβέρνηση και τη NASA. Το νέο σκάφος αποκλείεται πάντως να είναι έτοιμο πριν από το 2016.

Η ανάπτυξη της κάψουλας Orion συνεχίζετα. Από ό,τι φαίνεται, όμως, ότι το εξαθέσιο σκάφος θα χρησιμοποιείται μόνο ως σκάφος διαφυγής σε περπτωση ατυχήματος στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων, η NASA θα εξαρτάται από τα ρωσικά Soyuz για τη μεταφορά πληρωμάτων από και προς τον ISS.

Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός Ομπάμα, η μεταφορά φορτίων θα ανατεθεί σταδιακά σε Αμερικανούς ιδιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου