Geopolitical Research Institute.-Border Security/illegal immigration

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Υποβρύχια και εταιρεία-μυστήριο Αν και εμπορική, συμμετείχε σε συμφωνία για «σύνθετες εργασίες ανακαίνισης» παλαιών πλοίων


 Του Τασου Tελλογλου

H θυγατρική εταιρεία των ομίλων Thyssen Krupp και Ferrostaal, MFI, που σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις από την έρευνα της Εισαγγελίας του Μονάχου έχει διαδραματίσει καίριο ρόλο σε «διακριτικές» (παράνομες) πληρωμές σε ολόκληρο τον κόσμο, έπαιζε, έως και πριν από λίγους μήνες, κρίσιμο ρόλο στην καθημερινή δραστηριότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και της συνδεδεμένης με αυτά μητρικής τους εταιρείας HDW.
Σύμφωνα με στοιχεία που περιήλθαν στην κατοχή της «Κ» τις τελευταίες μέρες, τον Ιούνιο του 2009 προωθείται συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας ανάμεσα στην MFI, τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την ΗDW, με στόχο «νέα πρότζεκτ» αλλά και «σύνθετες εργασίες ανακαίνισης» παλαιότερων τύπων πολεμικών πλοίων. Η παραγωγή «ειδικών τμημάτων θα γίνεται από την HDW μέσω της MFI…». Για ποιο λόγο χρειάζεται και η MFI, δεν αναλύουν οι συντάκτες του κειμένου της συμφωνίας.
Στελέχη της αγοράς επισήμαιναν στην «Κ» ότι η μεσολάβηση μιας εμπορικής εταιρείας δεν έχει άλλο σκοπό πέραν της υπερτιμολόγησης των προμηθειών αυτών. Ως κύριος εργολάβος του υπουργείου Αμυνας θα εμφανίζονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ο βασικός του υπεργολάβος θα είναι η γερμανική εταιρεία και τα Ναυπηγεία οφείλουν να δουλεύουν αποκλειστικά γι' αυτήν. Η συμφωνία έχει ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2012 και -αυτό είναι το πιο περίεργο- ρυθμίζεται από τον ελβετικό νόμο. Επιπλέον, τόπος μιας ενδεχόμενης διαιτησίας ορίζεται η Ζυρίχη - για συμφωνία που αφορά μία γερμανική εταιρεία από το Κίελο, μία βρετανική από το Λονδίνο και μία ελληνική από τον Σκαραμαγκά!
Σύμφωνα με επιστολή της γερμανικής εταιρείας στους υποψήφιους επενδυτές για τα Ναυπηγεία τον Νοέμβριο του 2009, το εσωτερικό χρέος των Ναυπηγείων προς την Thyssen Krupp προσέγγιζε τα 211 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων και των τόκων έως την 1η Νοεμβρίου 2009. Η γερμανική εταιρεία, που επιθυμούσε να προχωρήσει σε αποεπένδυση, ζητούσε 120 εκατ. αμέσως και 51 εκατ. έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010, ενώ ήταν διατεθειμένη να κάνει 40 εκατ. έκπτωση από τον υποψήφιο αγοραστή.
Σύμφωνα με στελέχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, το ύψος των ποινών από τις ποινικές ρήτρες προσέγγιζε τα 200 εκατ., αλλά η ελληνική πλευρά δεν επέμενε σε αυτό το σημείο κατά τις διαπραγματεύσεις με την Αμπου Ντάμπι Μαρ. Επίσης, η ελληνική πλευρά, κατά τις ίδιες πηγές, δέχθηκε να πάρει το προβληματικό, λόγω αστάθειας σε ειδικές συνθήκες, υποβρύχιο «Παπανικολής», χωρίς προηγούμενες δοκιμές με βάση την έγκριση του γερμανικού οργανισμού BWB. Συνολικά, μετά τα όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος, θα παραληφθούν 6 υποβρύχια τύπου 214, συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ. Η Τουρκία αγόρασε πρόσφατα έξι υποβρύχια, καταβάλλοντας 2,5 δισ. ευρώ και το Πακιστάν 3, κόστους 1 δισ. δολαρίων.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι οι υπερκοστολογήσεις των «ελληνικών» 214 δεν έχουν σχέση μόνο με το γεγονός ότι για την HDW το υποβρύχιο «Παπανικολής» έφερε πάνω του όλα τα βάρη της ανάπτυξης του πρωτοτύπου. Πρώην στελέχη της Ferrostaal αναφέρουν ότι από τις πληρωμές μέσω της MFI σε μία ελληνική εταιρεία ενός Ελληνα μεσάζοντα, γεννημένου το 1948, «ένα μέρος γύριζε πίσω σε στελέχη της γερμανικής κοινοπραξίας». Τα ίδια στελέχη θεωρούν «χαμηλό ποσοστό το 5%» που μοιάζει να προκύπτει από τις πρώτες ενδείξεις της Εισαγγελίας του Μονάχου για τις παράνομες πληρωμές στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου